Referat af generalforsamling d. 13/8 2022
Praktisk info og velkomst ved formanden…
Præsentationsrunde af deltagende: ud over bestyrelsen + påhæng var ca. 16 matrikler repræsenteret.
- Valg af dirigent og referent:
- Dirigent: Niels, Dådyrvej 13, blev valgt. Han konstaterede, at der var indkaldt rettidigt.
- Referent: Nanna, Dådyrvej 16, blev valgt.
- Bestyrelsens beretning:
- Man bliver ikke overbebyrdet som bestyrelsesmedlem, har holdt 3 møder siden sidst.
- Brug gerne grusbunkerne til at fylde de små huller op uden for jeres huse. Mangler der en grusbunke et sted, så giv bestyrelsen besked.
- Skilte med max 20 km i timen (vejlauget har 10 stk.) kan flyttes rundt i kvarteret efter behov af bestyrelsen.
- Det er en træls opgave for bestyrelsen at bruge ekstra tid på at opkræve kontingent, for mange skal rykkes flere gange, før de betaler. Skal vi have råd til fx Dusttex og anden vedligeholdelse, kræver det, at der betales.
- DUSTTEX: En ”stor” runde, hvor alle veje får, koster ca. 30.000 kr. (steget 19% siden sidste år)
Derfor gives der oftere en ”lille” runde, hvor kun hovedvejene får (koster ca. 11.000)
- Hvis snakken falder på vejene med naboen, så opfordr dem gerne til at betale. På hjemmesiden er der en oversigt over, hvem der betaler. Forslag om, at der gerne må presses lidt på.
- Vejene, især Majgårdsvej, er meget svære at holde brede, folk kører i midten. Kommunen er vejmyndighed, men de vil kun gøre noget ved vejene, hvis de får konkrete klager – fx fra post eller renovation.
Det er måske ikke så slemt, at vejene er blevet smallere – det virker fartdæmpende, og det giver færre kvadratmeter, der skal have Dusttex.
Bestyrelsen holder ikke længere vejene fri fra vildtvoksende grene – Det er op til den enkelte husejer. HUSK: redningskøretøjer skal kunne komme igennem.
- Vejbump: bestyrelsen har undersøgt det, materialet ligger på hjemmesiden. Et vejbump vil komme til at koste 15.000-20.000 kr., og bestyrelsen har vedtaget ikke at gå videre med det.
- Spørgsmål om chikaner: dertil svarer formanden, at det ikke rigtigt er muligt, da der skal kunne komme store lastbiler igennem.
Formandens beretning er godkendt!
- Regnskab:
- Erik (kasser) fremlægger. Indtægterne står i regnskabet til at være fra 110 betalende husstande, men der var 112
- Der er stadig en del udlejningshuse, der ikke betaler – men også andre.
- Regnskabet ligger på hjemmesiden.
Regnskabet er godkendt!
- Indkomne forslag
- Ingen forslag
- Fastsættelse af kontingent:
- Forslaget er at det stiger 50 kr. for alle matrikler.
- 24 for forslaget, 1 i mod
Forslaget er vedtaget!
- Valg af formand og kasser:
- Formand er ikke på valg
- STOR tak til den afgående kasser, Erik, som har været med fra vejlaugets start.
- Kasser: Erling, Dådyrvej 3, stiller op, som den eneste og er valgt.
- Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer:
- Jeff, Peter Søndergårdsvej 11, er på valg, stiller op igen. Han er genvalgt.
- Valg af suppleanter:
- Inge, Dådyrvej 3, og Ulla, Solbrinken 1, er genvalgt
- Valg af revisor:
- Lone, Solbrinken 16, afgår
- Marie Louise, Majgårdsvej 20A, er valgt
- Eventuelt:
- Bestyrelsen foreslår, at man fremover selv medbringer glas og tallerken til generalforsamlingen, så vi sparer der + tænker på miljøet.
- Spørgsmål: er Dusttex ikke noget forurenende stas?
- Svar fra bestyrelsen: NEJ – det er det ikke, det er et naturprodukt. Der kan læses mere om det på diverse hjemmesider.
- Spørgsmål: Kan der bruges en anden type grus, der støver mindre? Svar fra bestyrelsen: bestyrelsen har undersøgt det og bl.a. snakket med vejentreprenøren, som anbefaler den, vi har nu, da den indeholder en del ler. Leret gør, at vejene bliver så faste, at de er til at cykle på, men det er også leret, der støver, når det er tørt. Bestyrelsen er opmærksom på det og følger løbende op.
- Ulla havde 2 ekstra hvide plaststole efter sidste generalforsamling. Er der nogen, der mangler dem?
-og så blev der hygget…
Læg en kommentar